· 

Kolejna platforma blogowa znika

Nie dawno Newsweek zapowiedział przeniesienie swoich blogerów na platformę Onetu blog.pl i likwidację swojej. Teraz platforma blogowa dla kobiet Ofemini kończy swoja działalność. Newsweek chociaż sam dopełni formalności dotyczących przeniesienia blogów na blog.pl. Ofemini pozostawia tą kwestię użytkownikom - mają sobie wyeksportować zawartość i zaimportować np. na platformę Wordpress. Jak ktoś miał do czynienia z importowaniem i eksportowaniem bloga lub przenoszeniem samemu to pewnie wie, że może to powodować sporo problemów. Nie wspominając, że taki blog zaczyna od nowa, bo niby skąd ma brać ruch i odwiedzających. Zastanawia mnie czemu tak się dzieje, bo to że wielkie portale mają w d... swoich użytkowników to nikogo nie dziwi, ale co jest przyczyną? Nie jest to raczej koszt utrzymania serwerów, bo o ile się orientuję, aż tyle to nie kosztuje, a przy dobrych ofertach kosztuje raczej niewiele. W zasadzie portale mogłyby nawet zarabiać na treściach publikowanych przez swoich blogerów, chociażby umieszczając reklamy. Osobiście wolałbym umieszczenie reklamy na moim blogu niż przenoszenie się gdzie indziej.

Nie są to pierwsze takie przypadki. Była kiedyś wielka międzynarodowa społeczność blogowa z Opery, była platforma blogowa dla studentów - Students.pl i pewnie wiele innych. Dzisiaj już nie istnieją.

W zasadzie taka platforma jest sporo warta, chociażby ze względu na same treści i ruch. Czemu znikają od tak? Tego nie jestem w stanie zrozumieć.  Ostatnio współpracuję z firmą informatyczną Sunseco oferującą serwis komputerowy Apple i przy okazji trochę się podciągnąłem z nowinek technologicznych. Chciałem założyć gdzieś bloga o komputerach i nowościach Apple. Tokfm nie pasuje ze względu na tematykę. No i w sumie nie wiadomo gdzie, bo się człowiek napracuje przy wpisach i promocji, a potem mu blog zniknie. Na swojej domenie z kolei nie będzie blogosfery i ciężko o czytelników. Newsweek postanowił oddać swoich blogerów Onetowi.

Zanim założyłem tu bloga zastanawiałem się też nad inną platformą - mianowicie Newsweekiem. Dzisiaj wchodzę tam z ciekawości, żeby zobaczyć co tam słychać i ku mojemu zdziwieniu widzę, że przewodni temat to przenosiny blogów na platformę Blog.pl należącą do Onetu. Niektórzy przyjęli na klatę, a niektórzy z oburzeniem proszą o usunięcie bloga.

Dobrze, że wybrałem TOKFM. Mam nadzieję, że tu nie będzie takiej niespodzianki. Blogerzy Newsweeka to często poważne osoby, poruszające poważne tematy, a nie jakieś dzieci piszące o swoim kocie i wydarzeniach w szkole. W sumie to jest mi ich żal, bo przypuszczam, że po przenosinach będzie to koniec tamtejszej społeczności blogowej. Każdy blog będzie odizolowany, pod osobnym adresem.

Administracja Newsweeka, zapewnia niby, że to zmiana na lepsze, że będzie lepiej, ale przypuszczam, że zostali po prostu sprzedani, a raczej pisane przez nich treści, które w zasadzie stanowią wartość intelektualną. Zresztą jak ma być lepiej, skoro wszystkie wpisy i blogi zmienią swój adres na całkiem nowy. Poza tym zarówno TOKFM jak i Newsweek posiadają funkcjonującą w ramach jednego systemu społeczność. To nie są odizolowane pojedyncze blogi, to jest jedna wielka grupa. Dlatego właśnie rozważałem te dwie platformy zamiast skorzystać z Blog.pl, czy Wordpressa, bądź innych platform, w których społeczność nie funkcjonuje i są tylko systemami zarządzania treścią, skryptami przystosowanymi do prowadzenia bloga.  Jak dla mnie takie akcje to żenada.  Mam tylko nadzieję, że blogi TokFM będą trwały wiecznie ;). Szczerze powiedziawszy, to jednak sporo pracy wymaga napisanie czegoś konkretnego. Prowadzę jeszcze bloga finansowego na Blogspocie. To chyba najpewniejsza platforma, bo od Google. No może obok Wordpress'a. Przy czym ostatnio "popełniłem" kilka wpisów między innymi prześwietliłem firmy pożyczkowe jak NetCredit i InCredit oraz o Smart Pożyczce - jak wyglądają w praktyce. Przygotowanie takiej analizy zajmuje mi około 3 dni. No, a jak nagle ktoś po prostu Cię przeniesie albo zlikwiduje, to człowieka może szlag trafić. Wiem, że najlepszym rozwiązaniem jest własna domena i serwer, no ale wtedy z kolei nie mamy blogosfery i aktywności innych blogerów, którzy korzystają z danej platformy.

Write a comment

Comments: 0